۞ دعای فرج :
إِلٰهِى عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكىٰ ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِى الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ . يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِىُّ ، يَا عَلِىُّ يَا مُحَمَّدُ اكْفِيانِى فَإِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُرانِى فَإِنَّكُما ناصِرانِ . يَا مَوْلانا يَا صاحِبَ الزَّمانِ ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، أَدْرِكْنِى أَدْرِكْنِى أَدْرِكْنِى ، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينَ.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار فرهنگی » سایر اخبار
  • شناسه : 1448
  • 03 اردیبهشت 1401 - 21:40
  • 554 بازدید
شب قدر، شبی از جنس نور و عطیه ای الهی
شب قدر، شبی از جنس نور و عطیه ای الهی

شب قدر، شبی از جنس نور و عطیه ای الهی

شب قدر، فرصتی مغتنم برای بندگی و فرصتی برای خودسازی است و باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

شب قدر، شب نزول رحمت خاص خداوند است در این شب دروازه‌های اجابت و مغفرت خدا بر روی بندگان گشوده می‌شود و فرشتگان از آسمان به زمین بخششی از جنس استجابت را ارزانی می‌کنند، در قرآن نیز آمده است که رحمت و مغفرت در این شب تا زمان طلوع فجر از آسمان می‌بارد.

این شب یکی از زمان‌های خاصی است که در منابع و روایات دینی از آن با اهمیت فراوان یاد شده است، در قرآن این شب را برتر از هزاران ماه خوانده اند.

لیله القدر شبی است که مائده های آسمانی بر روی زمین می‌شکفند و فرشتگان  اشک گنهکاران و بندگان را با نور فضل الهی به شکوه توبه و بخشش الهی پیوند می‌دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.